Databeskyttelsespolitik
På denne side fortæller vi kort, hvorfor og hvordan vi indsamler personoplysninger. I denne beskrivelse redegør vi for, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi anvender dem, hvorfor vi har brug for dem, og hvordan de kan være til gavn for dig.
Du kan altid anmode om yderligere information om vores databeskyttelsesspørgsmål ved at sende en e-mail til info@guldturne.dk.
Vores registre
Guldturné ApS’s kunde-, markedsførings-, bruger- og ansøgerregistre samt softwarets personregistre.
Dataansvarlig
Guldturné ApSc/o CSC (Denmark) ApSSundkrogsgade 212100 København ØCVR-nummer: 45753387
Hvilke personoplysninger vi indsamler, og hvorfor
Indsamlingen af personoplysninger hjælper os med at betjene dig bedre. Personoplysninger indsamles til et specifikt, udtrykkeligt og lovligt formål.
Vi behandler dine oplysninger for at kunne levere vores tjenester, til markedsføring og kundekommunikation samt kundeservice. Derudover bruger vi oplysningerne til at målrette vores markedsføring og kommunikation, så den passer til dig. Vi ønsker i fremtiden at udvikle endnu bedre tjenester, og den indsamlede information hjælper os med at forstå vores kunder bedre.
Du kan forbyde brugen af dine oplysninger i vores udsendelseslister. Du kan til enhver tid afmelde dig via instruktionerne i udsendelsen eller ved at give os besked via e-mail.
Markedsføringsregister
Formål, retsgrundlag og kategorier af personoplysninger
Personoplysninger indsamles til et specifikt, udtrykkeligt og lovligt formål. Oplysningerne indsamles til markedsføringsformål. Retsgrundlaget er den dataansvarliges legitime interesse i at drive markedsføring.
Markedsføringsregistret indeholder personoplysninger om privatpersoner og virksomheders kontaktpersoner, såsom navn, kontaktoplysninger og andre oplysninger, der er nødvendige til markedsføring. Oplysningerne indhentes via formularer på vores hjemmeside, pr. telefon, e-mail eller på anden tilsvarende måde samt fra offentlige kilder, f.eks. virksomheders kontaktoplysninger på nettet.
Brugerregister
Formål, retsgrundlag og kategorier af personoplysninger
Personoplysninger indsamles til et specifikt, udtrykkeligt og lovligt formål. Brugerregistret anvendes kontraktmæssigt til at levere virksomhedens softwaretjenester til kunder, til at identificere kunder samt til at tildele brugerrettigheder.
Brugerregistret indeholder brugernes navn, brugernavn, e-mailadresse og andre oplysninger, der gemmes af administratorer.
Kunderegister
Formål, retsgrundlag og kategorier af personoplysninger
Personoplysninger indsamles til et specifikt, udtrykkeligt og lovligt formål. Oplysninger indsamles til at håndtere kundeforhold, levere tjenester samt til at opfylde lovbestemte forpligtelser i forbindelse med bekæmpelse af hvidvask og finansiering af terrorisme.
Retsgrundlaget for behandlingen er:
kontrakt (gennemførelse af kundeforhold),
retslig forpligtelse (f.eks. hvidvaskloven),
samt den dataansvarliges legitime interesse (kundeadministration).
Kunderegistret indeholder bl.a. følgende oplysninger om kunder og kontaktpersoner:
navn og kontaktoplysninger (adresse, telefonnummer, e-mail)
personnummer, fødselsdato og nationalitet
kopi af ID eller pas (foto og oplysninger)
oplysninger om handler og transaktioner
øvrige oplysninger, der er nødvendige for at administrere kundeforholdet
Opbevaring af oplysninger
I henhold til hvidvaskloven opbevares kundernes identifikationsoplysninger (inkl. personnummer, kopi af pas eller ID samt transaktionsoplysninger) i fem (5) år efter, at kundeforholdet eller en enkeltstående transaktion er afsluttet. Når opbevaringspligten ophører, slettes eller anonymiseres personoplysningerne på en sikker måde.
Vores softwarets personregistre
Formål, retsgrundlag og kategorier af personoplysninger
Personoplysninger indsamles til et specifikt, udtrykkeligt og lovligt formål. Oplysningerne anvendes til at levere kontraktbaserede softwaretjenester til kunder. Kundeselskabernes ansattes personoplysninger overføres og lagres i virksomhedens software.
Registret indeholder brugernes navne, løn- og arbejdstidsoplysninger samt andre oplysninger, som brugerne selv lagrer.
Ansøgerregister
Formål, retsgrundlag og kategorier af personoplysninger
Retsgrundlaget for behandlingen er legitim interesse, baseret på det faktiske forhold, der opstår, når en person søger arbejde hos virksomheden. Virksomheden behandler jobansøgeres personoplysninger for at gennemføre og administrere rekrutteringsaktiviteter, behandle ansøgninger, vurdere egnethed samt opretholde kontakt i forbindelse med rekruttering.
Virksomheden indsamler primært personoplysninger direkte fra den registrerede via ansøgninger. Virksomheden kan inden for lovens rammer få oplysninger fra andre kilder. Hvis oplysninger indsamles fra andre kilder end ansøgeren selv, indhentes som regel den registreredes samtykke. Sådanne kilder kan ved behov være eksterne person- og egnethedsvurderinger.
Registret kan bl.a. indeholde:
fulde navn og kontaktoplysninger
identifikationsoplysninger (f.eks. fødselsår, personnummer og køn)
uddannelsesoplysninger (skolens navn, eksamen, studiernes længde)
erhvervserfaring (arbejdsgiver, stilling, ansættelsestid)
sprogkundskaber
oplysninger fra person- og egnethedsvurderinger
det ansøgte job
øvrige oplysninger, som ansøgeren selv har givet i ansøgningen og CV’et
Kontaktformularer
På vores hjemmeside findes kontakt- og tilmeldingsformularer, hvor de oplysninger, der efterspørges i den pågældende formular, indsamles. Disse oplysninger er nødvendige for at kunne levere den aktuelle tjeneste og opbevares i den tid, der kræves for at levere tjenesten. Oplysningerne kan også anvendes til markedsføringsformål inden for de rammer, der er angivet i denne databeskyttelsesbeskrivelse, og som brugeren har accepteret ved at anvende hjemmesiden eller udfylde formularen.
Videregivelse af oplysninger
Vi videregiver som udgangspunkt ikke dine oplysninger til tredjeparter. Til visse uddannelser benytter vi eksterne kursusudbydere. I sådanne tilfælde kan vi videregive nødvendige oplysninger fra tilmeldingsformularen, såsom navn, stilling og e-mailadresse, til udbyderen.
I nogle tilfælde kan dine oplysninger også videregives fortroligt til vores samarbejdspartnere, som behandler personoplysninger på baggrund af en skriftlig aftale. Vores partnere behandler oplysninger i henhold til aftale, vores skriftlige instruktioner og udelukkende til de formål, der er angivet i denne databeskyttelsesbeskrivelse. Sådanne underleverandører kan f.eks. bruges til at gennemføre markedsføring.
Opbevaring af oplysninger
Vi respekterer fortroligheden af dine personoplysninger. Opbevaringstid og kriterier varierer afhængigt af kategori af personoplysninger og formål. Vi opbevarer dog kun oplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, der er angivet i denne databeskyttelsesbeskrivelse.
Dine rettigheder
Du kan anmode om, at dine personoplysninger slettes. Retten til sletning gælder dog ikke oplysninger, som vi er forpligtet til at opbevare af administrative, juridiske eller informationssikkerhedsmæssige grunde. Bemærk, at sletning af oplysninger kan påvirke information og igangværende sager baseret på kundeforholdet.
Du har ret til til enhver tid at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger til markedsføringsformål. Hver direkte markedsføringsudsendelse fra virksomheden indeholder et lovpligtigt link, hvor du kan afbryde fremtidige udsendelser.
Overførsel af oplysninger
Dine oplysninger overføres som udgangspunkt ikke uden for Den Europæiske Union eller Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde. Hvis det alligevel skulle være nødvendigt for at opfylde de formål, der er angivet i denne databeskyttelsesbeskrivelse, sikrer vi, at modtagerlandet har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau ifølge EU-Kommissionen, at modtageren er Privacy Shield-certificeret (for modtagere i USA), eller at overførslen sker ved hjælp af EU-Kommissionens standardkontraktklausuler. Vi sikrer altid, at en eventuel overførsel sker på lovligt grundlag og med tilstrækkelige sikkerhedsmekanismer.
Informationssikkerhed
Vi respekterer fortroligheden af dine personoplysninger og beskytter dem med passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, herunder uddannelse af vores medarbejdere. Vi bruger bl.a. krypterede forbindelser, begrænsede adgangsrettigheder, brugeridentifikation og systemadgangskontrol. Kun personer, hvis arbejdsopgaver forudsætter det, har adgang til personoplysningerne. Oplysningerne opbevares i sikre systemer, og vi udvikler løbende vores informationssikkerhedsprocedurer.
Ændring af databeskyttelsesbeskrivelsen
Vi bestræber os på løbende at udvikle vores tjenester. Derfor forbeholder vi os retten til at ændre denne databeskyttelsesbeskrivelse ved at meddele det på denne side.
Denne databeskyttelsesbeskrivelse er senest opdateret 15.9.2025